IHMISRAKAS MISANTROOPPI

IHMISRAKAS MISANTROOPPI

tiistai 11. helmikuuta 2014

PAREMPI MIELI - PAREMPI MAAILMA


http://blog.petflow.com/ive-never-seen-anything-so-beautiful-this-video-from-russia-made-the-whole-world-cry-a-must-watch/

Tossa edellä mainitulla videolla on hyvä esimerkki niistä pienistä asioista mitä täälläkin oon toitottanut. Suosittelen kaikkia kattomaan sen vaik linkittäminen onkin ihan perseestä. Mä en ite pystyny tsiigaamaan tota kuivin silmin ja jälkeenpäin oli tosi hyvä fiilis. Ehkä tällä maailmalla on vielä toivoa.



Mä oon koittanut sisällyttää mun elämään vähän samanlaista ajattelutapaa. Tuleehan se välillä luonnostaankin, mut mul on hyvin usein ainakin laput korvilla, musa täysillä ja blehat päässä kun pyörin himan ulkopuolella. Sillon menee asioita ohi. Se pohjautuu myös siihen et mä käytän mun kävelymatkat mun omana aikana. Yleensä jopa kuuntelen omaa musaa ja suunnittelen uusia riffejä tai laulumelodioita. Mä oon liikkeessä aina luovimmillani. Ulkoiset ärsykkeet auttaa siihen tosi paljon. Joskus vaikka spora saattaa kääntyä sopivassa kulmassa ja siitä tulevasta äänestä tulee assosiaatio johonkin josta muotoutuu osa johonkin biisiin. Pitää vaan vastaanottaa se sellasena. Kaikesta saa jotain. Onhan siinä se huono puoli et laput korvilla noi mummojen auttamiset saattaa mennä ohi, mut ehkä siitä ei tarvitse ottaa stressiä. Mul on luottoa et maailmassa on niin paljon hyviä ihmisiä et mummot ei jää pulaan. Ehkä tästä lähtien kerran viikossa jätän mun kävelymatkan vaikka duuniin musattomaksi ja pidän silmät auki jos joku tarvii jeesiä. Auttaminen on kivaa. Yleensä siitä myös saa enemmän ite kun se jota auttaa. Kaikki voittaa.


Mä oon messissä sellasessa appi-firmassa, joka perustuu pitkälti tähän. Se on kun mulle tehty koko juttu. Jotenkin elämä vaan menee hassusti ja yhtäkkiä toi asia vaan löys mut. Just oikeella hetkellä. Sen appin idea on pitkälti "Anna hyvä kiertää" se ei maksa kenellekään mitään mut sillä on helppo tehdä toiselle hyvä mieli. Vastaavasti siitä voi myös ite saada suuriakin juttuja. Mä en saa siitä puhua vielä sen enempää mutta kohta päästään varmaan julkasemaan koko homma niin snaijaatte mistä on kyse. Siitä tulee kova. Ja se voi vaikuttaa sunkin elämään. Mä lupaan.


Mut tarkotus ei ollu lässyttää jostain mistä en ees voi puhua, tiedän et se on vitun ärsyttävää. Oli vaan pakko fiilistellä. Ja kohta se on ihan julkista kamaa. En malta odottaa. Tavallaan siitä tulee hyvä suodatin sille et ihmisille voi vaan tehdä kivoja asioita ilman et odottaa vastapalveluksia. Ne tulee muissa muodoissa, ja aina kaikki hyvä tulee jollain tapaa takas. Harvassa on valitettavasti ne hetket kun joku vaan randomisti tekee tai sanoo jotain mukavaa. Siihen myös kiinnittää enemmän huomiota kun se on niin harvinaista. Ja ne hetket antaa sen energian jaksaa koko pitkän talven yli. Onneks niitä sentään on. Mä sanon ihmisille aina jos ne on kauniita tai jos joku sanoo jotain joka on musta hienoa. Ja tuleehan siitä itekin hyvä mieli kun joku sanoo jotain positiivista. Sillon kun epäröi sanooko jotain mukavaa, ehkä sitä vois miettiä miltä se itse tuntuis kuulla. Vastaavasti jos ei oo mitään positiivista sanottavaa, miksei sit vaan pitäis turpaansa kiinni. 


Mä oon huomannu et suomalaisten on tosi vaikea jopa ottaa kohteliaisuuksia vastaan. En yhtään ihmettele et tarpeeks flirtti baarimikko jossain etelässä saa nyhdettyä perussuomalaisbisnesmieheltä himmeet tipit, se mies parkahan on loppuillasta jo ihan rakastunut. Mäkin saan välillä tosi outoja vastauksia mun kehuihin, jengi ei vaan oo tottunu siihen. Ota se vaan kohteliaisuutena. Kiitos on ihan hyvä alku. Tai vaikka vaan hymy. Pelkkä hymy on itseasias aika jännä, se saa sellasen mitä vittua-efektin aikaan, hyvällä tavalla. Sit sulla onkin mun kiinnostus ansaittuna. Mysteerinainen. Niin joo, kyl mä kehun miehiäkin toisaalta. Mut ei mua ees kiinnosta mitä ne vastaa. Riittää et niilleki tulee siitä hyvä mieli.


Tuli tää koko aihe mieleen kun lehessä oli juttu että joku näyttelijä oli esittänyt muistisairasta vanhusta hortoillen kadulla ja kukaan ei ollu välittäny siitä pätkääkään. Aika surullista. Mut ihan hyvä et toi ehkä herätti ihmisiä. Ehkä joku mummeli löytää ton takia himaan jonkun ton lehtijutun lukeneen sankarin avustamana. Lähdenkin tästä leikkimään Teräsmiestä kauppareissulle. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti